بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

  • ۰
  • ۰

 

استریل چه جنس ابزارهایی توسط اتوکلاو دندانپزشکی انجام می شود؟

استریل بسیاری از تجهیزات در حوزه پزشکی و دندانپزشکی توسط اتوکلاو انجام می شود اتوکلاو دندانپزشکی مورد استفاده در مطب های دندانپزشکی از نوع کلاس B هستند و اتوکلاو های کلاس B کار استریل تجهیزات فلزی را انجام می دهند و امکان استریل پارچه و یا تجهیزاتی از جنس پلاستیک توسط این اتوکلاو نیست. دندانپزشک باید توجه داشته باشد که فقط تجهیزات قابل اتوکلاو را می تواند در این دستگاه قرار دهد.

اتوکلاو در کلاس های دیگر قابلیت استریل متریال های دیگر مانند پارچه و پلاستیک را دارد. در بیمارستانها برای استریل ملافه های بیمارستانی از اتوکلاو های کلاس A استفاده می کنند. اتوکلاوها با بالا بردن فشار هوا در داخل محفظه فضایی را برای استریل کامل تجهیزاتی که در داخل انها وجود دارد فراهم می سازند.

در زمان استریل تجهیزات دندانپزشکی ،دندانپزشک باید از عملکرد درست اتوکلاو دندانپزشکی اطلاع داشته باشد تا مطمئن شود تجهیزات به طور کامل استریل شده اند و در زمان مصرف مشکلی به وجود نمی اید. بعد از استریل دندانپزشک توسط دستگاه پک تجهیزات استریل شده را پک می کند و برای استفاده بیمار بعدی کنار می گذارد . نکته مهم در رابطه با استریل تجهیزات این است که تجهیزات قابل اتوکلاو حتما باید توسط این دستگاه استریل شوند و استریل این ابزارها توسط مواد ضدعفونی کننده کار بسیار غلطی است زیرا این مواد هرچقدر هم وی باشند به طور کامل کار استریل تجهیزات را انجام نمی دهند و حتما باید اتوکلاو شوند.

در واقع محیط های بیمارستانی و کلینیک های دندانپزشکی محیط هایی به شدت مستعد بیماری های عفونی هستند و استریل کردن محیط و تجهیزات در این مراکز از اهمیت بالایی برخوردار است و مطب هایی که دستگاه اتوکلاو استاندارد نداشته باشند توسط کارشناسان وزارت بهداشت پلمپ  میشوند و امکان ادامه فعالیت انها ملزم به تهیه این دستگاه است. در بازار تجهیزات دندانپزشکی برندهای متفاوتی از اتوکلاو وجود دارد چه داخلی و چه خارجی و دندانپزشک برحسب نیاز خود اقدام به خرید هریک از برندهای موجود می کند.

در بازار تجهیزات دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی با شرایط و قیمتهای متفاوتی عرضه می شود و برندهای داخلی و خارجی اکثرا به صورت اقساطی عرضه می شوند تا شرایط خرید برای انها راحت باشد . این شرایط اقساطی امکانی را فراهم میکند تا دندانپزشک با پرداخت مبلغ کمتری دستگاه را خریداری کند و مابقی را به صورت اقساطی ماهیانه پرداخت نماید. این مساله کمک میکند تا دندانپزشک هزینه کمتری را در ابتدای تجهیز مطب متحمل شود.

 

 

 

 

 

 

 

  • ۰۱/۱۰/۲۶
  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاو

اتوکلاو دندانپزشکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی