بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

اتوکلاو دندانپزشکی و مزیت های سرویس دوره ای این دستگاه

محیط های درمانی مانند دندانپزشکی ها بیمارستان ها و درمانگاه ها مستعد بیماری های عفونی هستند فلذا باید دائما استریل شوند .در مطب های دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی   کار استریل را انجام میدهد و با وجود این دستگاه تجهیزات روزانه استریل می شوندو نگرانی از بابت انتقال بیماریهای عفونی وجود نخواهد داشت. بیمارستانها نیز از این دستگاه برای استریل تجهیزات خود استفاده می کنند.

در مراکز درمانی حتی لباس های پارچه ای نیز با اتوکلاو مخصوص استریل می شوند. در واقع اتوکلاوها در کلاس های مختلفی طراحی شده اند و هرمدل مخصوص استریل کردن تجهیزات با متریال خاص است . برای مثال برای تجهیزات دندانپزشکی از اتوکلاو کلاس B استفاده می شود و نمی توان تجهیزاتی از جنس پلاستیک و پارچه را برای استریل در داخل ان قرار داد. تجهیزات فلزی در داخل این اتوکلاو به طور کامل استریل می شوند.

دندانپزشکان بعد از هر بار استفاده از تجهیزات با استفاده از اتوکلاو دندانپزشکی   این کار را انجام میدهند و مابقی تجهیزاتی که قابل اتوکلاو نیستند یکبار مصرف بوده و بعد از هر بار استفاده دور انداخته می شوند. از این رو می توان گفت با وجود اتوکلاو در این محیط ها سطح بهداشت تا حد قابل قبولی بالا رفته است و احتمال انتقال بیماری های عفونی از بیماری به بیمار دیگر کاهش پیدا کرد.

در بیمارستانها نیز لباس های بیماران و ملحفه ها و بسیاری دیگر از تجهیزات توسط اتوکلاوهای مخصوص استریل می شوند و در پک های مناسب نگهداری می شوند تا زمان استفاده بعدی از انها هیچ گونه ویروس و میکروبی به انها انتقال پیدا نکند. در دندانپزشکی نیز دستگاه مخصوص پک کردن وجود دارد تا دندانپزشک با خیال راحت ابزار را هر زمان بخواهد استفاده کند بدون اینکه نگران انتقال پیدا کردن ویروس به تجهیزات باشد.

اتوکلاو دندانپزشکی   یکی از مهمترین تجهیزاتی است که اغلب دندانپزشکان تمایل دارند بهترین و کارامد ترین برند موجود را خریداری نمایند . اغلب برندهای موجود در بازار دارای ستانداردهای بین المللی هستند و اطمینان بالایی از نحوه درست کار کردن انها وجود دارد. برندهای خارجی و داخلی در بازار تجهیزات دندانپزشکی وجود دارد و هر دندانپزشک برحسب نیاز و بودجه خریک را انتخاب می کند.

در کنار کیفیت خوبی که دستگاه باید داشته باشد نحوه نگهداری از ان نیز بسیار مهم است . به صورت دوره ای حتما دستگاه باید توسط تکنسین متخصص بازدید شود تا ایرادات ان مشخص شود و تکنسین انها را برطرف نماید. در واقع این سرویس دوره ای باعث می شود تا اگر مشکل کوچکی هم در عملکرد دستگاه به وجود امده باشد با برطرف کردن ان مانع از بروز مشکلات بزرگتر می شوید.

توصیه ما به همه دندانپزشکان عزیز این است تا اتوکلاو دندانپزشکی    خود را سرویس کنند و گزارش هایی که دستگاه بعد از هربار کارکرد ارائه میدهد را به دقت مطالعه نمایند تا از نحوه عملکرد درست دستگاه اطمینان حاصل نمایید. در واقع نحوه درست استفاده از ابزارها طول عمر انها را بیشتر می کند و خرابی جدی در زمان استفاده به وجود نخواهد امد. نه تنها اتوکلاو بلکه سایر تجهیزات دندانپزشکی به همین صورت است و باید به نحو درست از انها استفاده شود و به صورت دوره ای هم سرویس شوند تا مشکل جدی برایشان به وجود نیاید.

  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی