بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اتوکلاو دندانپزشکی و چگونگی روند تولید ان در داخل کشور

در زمینه پزشکی مخصوصا دندانپزشکی بهداشت تجهیزات و اتاق درمان امری مهم و اساسی است.تحقق این امر نیازمند تجهیزاتی است که برای انجام این کار ساخته شده اند.  اتوکلاو دندانپزشکی  از جمله یکی از این تجهیزات است که هر دندانپزشکی یکی از انرا در مطب خود دارد.این دستگاه در صنعت هم مورد استفاده قرار میگیرد که از نظر عملکردی کاملا مشابه با مدلی است که در دندانپزشکی مورداستفاده قرار می گیرد.

البته مدل صنعتی اتوکلاو از نظر ابعادی بزرگتراست و برخی از ویژگی ها را ندارد.بهداشت در مدل دندانپزشکی باید بیشتر رعایت شود فلذا از برخی امکانات بر روی مدل های دندانپزشکی وجود دارد که در مدل های صنعتی موجود نیست. عملکرد کلی این دستگاه بسیار ساده است ولی این سادگی شرایطی را به وجود می اورد که تمام میکروب های موجود بر روی تجهیزات از بین میرود.

در مطب دندانپزشک هر وسیله ای بعد از استفاده برای یک بیمار اگر یکبار مصرف باشد دور انداخته می شود واگر قابل اتوکلاو کردن باشد در داخل  اتوکلاو دندانپزشکی  قرار داده می شود تا استریل شود.بدین صورت دندانپزشک خیالش راحت است که تجهیزاتش برای استفاده برای بیمار بعدی کاملا استریل شده است و هیچ نگرانی از جهت انتقال بیماری وجود ندارد.

این مساله استریل کردن برای خود دندانپزشک نیز مهم است زیرا خطر انتقال میکروب و بیماری برایش خودش نیز وجود دارد و با استریل کردن تجهیزات این خطر را به صفر میرساند.از اینرو از مهمترین کارهایی که بعد از هر مریض پزشک و دندانپزشک و یا دستیاران انها باید انجام دهند استریل کردن تجهیزات است.مدل های متفاوتی از اتوکلاو وجود دارد که هر یک از این مدل ها برحسب کارایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

در حیطه کار دندانپزشکان مدل کلاسB  دستگاهی است که مورد استفاده قرار می گیرد.برند های متنوعی از این مدل از  اتوکلاو دندانپزشکی  در بازار تجیزات وجود دارد و قدرت انتخاب دندانپزشک بالاست و برحسب بودجه و امکانات می تواند دستگاه را انتخاب کند. اتوکلاو های ساخت ایران نیز در بازار موجود هستند و در این سالها توانسته اند پیشرفت خوبی را حاصل کند و بخشی از خریداران به سمت مدل های ایرانی کشیده میشوند.

درست است که در زمینه تولید هنوز از بسیاری از برندهای دیگر عقب هستیم ولی باز هم جای امیدواری دارد که تولید این دستگاه مهم و کارامد در داخل کشور صورت گرفته و این یعنی پیشرفت در این زمینه و اگر همین روند ادامه یابد شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود که مهمترین انها راه اندازی زمینه ای برای صادرات این محصول است  و برای تحقق این امر نیز باید کیفیت را بسیار بالا برد تا بتوان با برندهای اروپایی وارد رقابت شد.

 اتوکلاو دندانپزشکی  و سایر تجهیزات دیگر دندانپزشکی  به راحتی قابل تولید در داخل کشور هستند فقز باید از این توانایی ها به خوبی استفاده شود و در راستای تولید تجهیزات در داخل کشور مورد استفاده قرار گیرند.امید است بخش های دولتی مربوطه نیز حمایت های لازم را از تولید کنندگان در این زمینه داشته باشند تا در سالهای اتی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

 

  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی
  • ۰
  • ۰

 

 

اتوکلاو دندانپزشکی چه نقشی در بهداشت دندانپزشکی ها دارد؟

میکروب ها عامل اصلی در بیماری های انسان هستند و برخی از انها به قدری خطرناکند که با انتقال به بدن بیمار منجر به بروز بیماریهای مرگ اور می شود.فلذا باید در مراکز درمانی که انتقال این میکروب ها در ان زیاد است به بهداشت تجهیزات و لوازم توجه بیشتری شود.در زمینه دندانپزشکی  اتوکلاو دندانپزشکی  وظیفه مهم از بین بردن میکروب ها را برعهده دارد. مراکز دندانپزشکی یکی از مکان هایی است که موجب انتقال میکروب ها بین افراد و حتی خود دندانپزشک می شود.

فلذا در مراکز درمانی و بیمارستانها و دندانپزشکی ها باید به این نکته توجه کرد که تمام تجهیزات به طور کامل استریل شوند. تعداد زیاد مراجعه کننده که اغلب بیمار هستند محیط پر خطری را برای انتقال بیماری به وجود می اورد و تا جای ممکن باید ازبردن کودکان به این اماکن اگر ضروری نیست خود داری نمود.

حرارت و فشار عامل از بین برنده میکروب ها هستند.  اتوکلاو دندانپزشکی  نیز بر همین اصول طراحی وتولید شده است و تحت فشار زیاد و دمای بالا میکروب ها را امل از بین میبرد. بسیار از تجهیزات پر کاربرد دندانپزشکی هم از جنسی ساخته می شوند که بتوانند این فشار را تحمل کنند و تحت این دمای بالا و فشار زیاد اتفاقی برایشان نیفتد وفقط میکروب های موجود برروی ان به طور صد در صد نابود شوند.

عملکرد کلی دستگاه به گونه ای است که دندانپزشک بعد از هر بار استفاده از تجهیزات انها را در داخل دستگاه اتوکلاو قرار می دهد و بعد از روشن کردن دستگاه خود به خود قفل می شود و دیگر امکان باز کردن ان وجود ندارد سپس دما و فشار تا حد استاندارد بالا می رود و عمل اتوکلاو کرد ن به طور خودکار شروع می شود و تقریبا زمانی حدود یک ساعت می برد در این میان به هیچ عنوان نمی توان درب دستگاه را باز کرد تا کار دستگاه تمام شود و خودش به طور خودکار قفل را باز کند.

البته همه تجهیزات قابل استفاده در دندانپزشکی را نمی توان در  اتوکلاو دندانپزشکی  قرار داد مثلا تجهیزاتی که قابل اشتعال هستند و یا تجهیزاتی که خاصیت خورندگی دارند در این دستگاه قرار داده نمی شوند.مدل های متنوعی از این دستگاه در بازار وجوددارد که هر دندانپزشک با توجه به نیازی که دارد انرا تهیه می نماید.دما و فشار ایجاد شده در داخل دستگاه به گونه ای است که هر مدل میکروب را از بین میبرد و چیزی بر روی دستگاه باقی نمیگذارد.

به طور تقریبی مدل های رومیزی این دستگاه وزنی بین 20 تا 60 کیلوگرم را دارا می باشند و همه انها با تولید میزان دمای مشخص اقدام به از بین بردن میکروب ها می کنند.برند های داخلی و ایرانی در بازار وجود داردو هرکدام به نوعی مورد توجه دندانپزشکان قرار گرفته اند.از میانبرندهای داخلی و خارجی اغلب دندانپزشکان ترجیحشان به خرید برندهای خارجی است زیرا این مدل ها در این سالها کارایی و کیفیت بهتری را از خود نشان داده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت مشاوره خرید  اتوکلاو دندانپزشکی  می توانید به سایت های تخصصی در زمینه تجهیزات دندانپزشکی مراجعه کنید و از طریق این سایت ها و یا مشاوران انلاین انها اطلاعات جامع و مفیدی را کسب نمایید.امید است مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع قرار گرفته باشد.در ادامه مقالات بعدی به جزئیات بیشتری از این دستگاه خواهیم پرداخت.

 

  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی