بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

خرید اتوکلاو دندانپزشکی دست دوم، معایب و مزیت های ان

در این مقاله قصد داریم به ارائه نکات کلیدی برای خرید اتوکلاو دندانپزشکی  دست دوم بپردازیم. برخی از دندانپزشکان برای تهیه اتوکلاو با قیمت مناسب به سمت خرید تجهیزات دست دوم می روند. به طور کلی ایرادی در این قضیه وجود ندارد و برخی از دندانپزشکان هستند که می خواهند اتوکلاو خود را بفروشند به هر دلیلی و برخی دیگر خواهان خرید این تجهیزات دست دوم هستند. فقط در زمان خرید توجه لازم به سالم بودن دستگاه داشته باشند.

زمانی که شما قصد خرید تجهیزات دست دوم را دارید باید از میان محصولات موجود بهترین و سالم ترین انها را خریداری کنید چون اگر دستگاهی را خریداری نمایید که دائما دچار خرابی می شود به مشکل خواهید خورد چون دائما باید هزینه تعمیرات کنید و این هزینه فرقی با خرید یک دستگاه نو نخواهد داشت. فلذا باید تجهیزاتی را خریداری کنیم که از نظر فنی سالم باشند.

ولی با این حال مسلم است اتوکلاو دندانپزشکی  که کارکرده است نسبت به دستگاهی که نو هست عملکرد ضعیف تری دارد و به صورت دوره ای نیاز به سرویس قطعات دارد و اگر این سرویس به طور منظم بر روی دستگاه انجام شود عملکرد خوبی را از ان  شاهد خواهیم بود. البته اغلب دندانپزشکان مبادرت به خرید تجهیزات نو می کنند ولی امروزه به دلیل وجود تحریم ها برخی از برندهای خوب وارد کشور نمی شود و دندانپزشک مجبور است تا دست دوم این برندها را خریداری کند که واقعا برخی از انها از نو برندهای دیگر بهتر وکارامدتر هستند.

در زمان خرید تجهیزات دست دوم توصیه ما به اغلب دندانپزشکان این است که از متخصصان و تکنسین های خبره در این زمینه مشورت بگیرند و دستگاه را تحت نظارت و بررسی انها خریداری نمایند زیرا به هر حال یک تکنسین برحسب تجربه می تواند به کیفیت دستگاه پی ببرد و اگر دستگاه مشکل جدی داشته باشد شما را از ان اگاه می سازند .در واقع مانند زمانی است که شما قصد خرید ماشین کارکرده را داشته باشید هرچقدر هم در این زمینه اگاهی داشته باشید بازهم از کارشناس خبره برای بررسی های بیشتر کمک می گیرید فلذا توصیه ما به شما عزیزان در حین خرید تجهیزات دندانپزشکی هم همین است.

نکنه دیگر در زمان خرید اتوکلاو دندانپزشکی  دست دوم این است که انرا از فرد مطمئن و شناخته شده خریداری نماید و ترجیحا همکارانی که انها را ز قبل می شناسید.با همه این مسائل ترجیح بر این است که دستگاه توکلاو را نو خریداری کنید و برندهای معتبر و شناخته شده. خرید از شرکت های معتبر این مزیت را دارد که شما هر زمان نیاز به پشتیبانی و خدمات پس از فروش داشته باشید می توانید با شرکت تماس گرفته و برای ارائه خدمات درخواست تکنسین نمایید.

باتوجه به بالا رفتن قیمت ها اغلب دندانپزشکان به سمت خرید تجهیزات دست دوم رفته اند و برای کاهش این مساله شرکت ها شرایط فروش اقساطی را تعیین کرده اند تا پرداخت راحت ترباشد. در واقع ریسکی که در خرید تجهیزات دست دوم وجود دارد بالاست و ترجیح برعدم خرید این تجهیزات است. برای خرید تجهیزات دست دوم می توانید از سایت های تخصصی در این زمینه استفاده نمایید.

اتوکلاو دندانپزشکی  جزو دسته تجهیزات مهم ددر این زمینه است و از هر نظر باید کارکرد مناسبی داشته باشد تا تجهیزات را به صورت کامل استریل نماید واگر نقصی در این دستگاه باشد عملکردش دچار مشکل می شود و کار استریل را به خوبی انجام نداده و خطر افرین خواهد بود. سرویس دوره ای این دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا مستقیم با سلامت بیمار سروکا ر دارد. حضور این دستگاه در سالهای گذشته در مطب های دندانپزشکی به میزان قابل توجهی شیوع بیماریهای عفونی را کاهش دارد و بهداشت را در این زمینه بهبود بخشید.

  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی
  • ۰
  • ۰

 

اهمیت بالای سرویس دوره ای اتوکلاو دندانپزشکی

اگر به مطب دندانپزشک مراجعه کرده باشید به طور قطع دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی  را در مطب مشاهده نموده اید. دستگاهی که از نظر ظاهری شبیه به ماکروویو است و در اصل کارکردی چند برابر ان را دارد. در مطب های دندانپزشکی از مدل دسکتاپی این دستگاه استفاده می شود. لزوم این دستگاه صد در صد لازم و ضروری است و هردندانپزشکی در ابتدای امر به خرید این دستگاه اقدام مینماید. کسب اطلاع راجع به برندهای این محصول کاری مهم و اساسی است .

در وحله اول یک دندانپزشک باید اگاهی لازم به محصولات موجود در بازار داشته باشد تا بتواند دست به خرید بزند.امروزه تنوع محصولات و برندها به قدری زیاد شده است که نداشتن اطلاعات و ورود به بازار شما را دچار سردرگمی می کند. اتوکلاو محصولی است که حتما باید بهترین و با کیفیت ترین نوع ان خریداری شود و گرنه فرایند کار دندانپزشک را دچار مشکل می سازد.

اساس کار اتوکلاو دندانپزشکی  مانند یک زودپز است که در ان بخار و فشار زیاد کار اصلی را انجام میدهند. در گذشته ترس از انفجار این دستگاه در بین دندانپزشکان وجود داشت البته در مدل های قدیمی در تعداد بسیار کمی ان اتفاق افتاده بود ولی در مدل های امروزی به هیچ وجه احتمال وقوع این مشکل وجود نخواهد داشت و سیستم کلی دستگاه به گونه ای تعبیه شده است که تحت هیچ شرایطی انفجار رخ نمی دهد و تولید کنندگان این محصول از همه نظر امنیت این دستگاه را بالا برده اند.

اتوکلاو به گونه ای طراحی شده است که به هیچ وجه نمی توان انرا در حین انجام کار باز نمود. درب به صورت خودکار قفل می شود و تحت هیچ شرایطی هم قابل باز کردن نیست. روند استریل با کیفیت بالایی انجام می شودو به هیچ عنوان اثری از میکروب و ویروس بر روی تجهیزات دندانپزشکی باقی نخواهد ماندو به طور کامل این تجهیزات استریل می شوند. بعد از اتمام کار استریل درب دستگاه به طور خودکار باز می شود و دندانپزشک و یا دستیارش به راحتی می توانند ان ها را از دستگاه خارج کنند و همان لحظه از انها استفاده کنند و یا انرا کنار گذاشته و در موقع لزوم انرا بکارگیرند.

در واقع تائیدیه های وزارت بهداشت بر روی هریک از تجهیزات دندانپزشکی نشان از استاندارد بودن ان دستگاه را دارد. در رابطه با اتوکلاو دندانپزشکی   نیز باید به داشتن این تائیدیه ها توجه نماییدو از این نظر خیالتان راحت باشد که دستگاه های دارای این تائیدیه ها دچار هیچ گونه مشکلاتی از این قبیل نمی شود و دندانپزشک با خیال اسوده می تواند از ان استفاده نماید.

البته در کنار کیفیت محصول نحوه نگهداری از ان نیز اهمیت زیادی دارد و باعث بالا بردن عمر دستگاه می شود. در رابطه با اتوکلاو سرویس دوره ای دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار است  و باید به گزارش هایی هم که هر بار توسط دستگاه ارائه می شود توجه نمایید. در سوریس دوره ای دندانپزشک باید با تکنسین مورد نظر خود تماس گرفته که بهتر است از خود شرکت باشد و قراری را برای سرویس دوه ای دستگاه خود تنظیم نماید. این سرویس های دوره ای حتی اگر دستگاه مشکلی نداشته باشد از مزیت های زیادی برخوردار است که در ادامه به بررسی انها می پردازیم.

به توصیه متخصصان این حوزه سرویس دوره ای اتوکلاو دندانپزشکی  بهتر است هر یک سال یکبار انجام شود حتی اگر دستگاه مشکلی نداشته باشد. علت ان هم این است که در این سرویس های دوره ای عیب های کوچک احتمالی کشف می شوند و با هزینه ای بسیار کم بر طرف می شوند ولی اگر این سرویس ها انجام نشود همین مشکلات کوچک باعث به وجود امدن مشکلات بزرگتر می شود و اسیب جدی و پر هزینه تری را به دستگاه وارد می کند. فلذا توصیه ما به دندانپزشکان این است تا از این سرویس های دوره ای قافل نشوند.

 

 

  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی