بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

اتوکلاو دندانپزشکی استریل کننده قوی تجهیزات دندانپزشکی

 

اتوکلاو دندانپزشکی   برای استریل تجهیزات دندانپزشکی در مطبهای دندانپزشکان مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع مطبی که این دستگاه را نداشته باشد مجوز برای فعالیت نخواهد داشت و اگر فعالیت کند متخلف شناخته می شود. اهمیت این دستگاه به قدری است زیاد است که وزارت بهداشت از چند سال گذشته همه دندانپزشکان را ملزم به استفاده از این دستگاه در مطب های خود کرده است.

در واقع این امکاناتی که برای استریل تجهیزات امروزه موجود است کمک می کند تا انتقال بیماریهای عفونی در درمانهای دندانپزشکی به حداقل میزان ممکن برسد. در گذشته با نبود این تجهزات بیماران زیادی بودند که طی درمان دچار بیماریهای عفونی می شدند و نه تنها مشکل انها برطرف نمی شد بلکه درد جدید ی به دردهایشان اضافه می شد. ولی امروزه این مساله به حداقل رسیده است.

دندانپزشکان بعد از هربار استفاده از اینسترومنت ها انها را در  اتوکلاو دندانپزشکی   قرار می دهند و بعد از استریل توسط دستگاه پک انها را وکیوم کرده و در جای مخصوص خود قرار می دهند تا برای بیمار بعدی انها را استفاده نمایند. دستگاه پک نیز اینسترمنت را به گونه ای بسته بندی می کند که هوایی داخل ان راه پیدا نکند و در شرایطی کاملا مطلوب و استریل تا چند روز می توان اینسترومنت را نگهداری کرد تا برای بیمار بعدی استفاده نمود.

وجود این دستگاه دنیای تجهیزات را متحول کرد و تا قبل از ان مشکلات در روند درمان بسیار زیاد بود و دندانپزشکان با هر موادی تجهیزات را استریل می کردند بازهم به مشکل می خوردند و بیماریهای عفونی از بیمار به بیماری دیگر منتقل می شد.

اتوکلاو دندانپزشکی   با ورود به بازار تجهیزات دندانپزشکی تحولی عظیم و مهم را به وجود اورد البته از این دستگاه فقط در دندانپزشکی استفاده نمی شود و در بیمارستانها در سایزهای بزرگتر از اتوکلاو استفاده می کنند و برای استریل تجهیزات اتاق عمل و حتی ملافه های بیمارستانی از این دستگاه استفاده می شود.

 

 

 

 

  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی