بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

اتوکلاو دندانپزشکی با عملکرد مشابه با اتوکلاوهای مورد استفاده در صنعت

گاری که اتوکلاو دندانپزشکی  انجام میدهد بسیار مهم واساسی است و تقریبا هیچ کونه خطاییی در کار این دستگاه وجود ندارد البته اگر به درستی از ان مراقبت شود و به صورت دوره ای چک  شود.درست کار کردن این دستگاه از اهمیت به سزایی برخوردار است و برای دندانپزشک بسیار امر مهم و حیاتی به شمار می اید. در واقع تنها خرید یک اتوکلاو خوب دلیل بر اطمینان جهت استریل نخواهد بود و باید همیشه دندانپزشک بر عملکرد دستگاه نظارت دقیق داشته باشد.

در واقع هر برندی که هم اکنون در بازار است مجوزهای لازم از نظر استانداردهای جهانی را دریافت کرده و در واقع هیچ محصولی بدون مجوز اجازه فروش در بازار را ندارد. نظارت های دقیقی بر اجناس پزشکی و دندانپزشکی صورت می گیرد و تقریبا کالاهای با کیفیتی در ین بازار عرضه می شود. البته با نظارت های دقیق بازهم محصولاتی هستند که بی کیفیت در بازار به فروش می رسند و این به ذکاوت دندانپزشک بر می گردد تا محصولات نامعتبر را به خاطر قیمت مناسبشان خریداری نکنند .

از زمانی که اتوکلاو دندانپزشکی  وارد مطب دندانپزشکان شد می توان به جرات گفت که میزان بهداشت تجهیزات به میزان قابل توجهی افزایش یافت و بیماری های عفونی در دنداانپزشکی ها که اغلب از یک بیمار به بیمار دیگر به دلیل استریل نبودن تجهیزات منتقل می شد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد و نگرانی ها در رابطه با این مساله به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. در واقع ورود این دستگاه هم انقلابی بزرگ در پزشکی و دندانپزشکی به وجوداورد و هم در صنعت.

از این دستگاه با عملکرد مشابه در صنعت هم استفاده می شود و تنها با کمی تفاوت در نوع عملکرد. در واقع در صنعت هم برای استریل بسیاری از ابزارها از اتوکلاوهای صنعتی استفاده می کنند که در ابعاد بزرگتر طراحی شده اند. حتی در ارایشکاه ها برای استریل تجهیزات فلزی از نوعی اتوکلاو استفاده می شود که میزان بهداشت را در این محیط ها هم افزایش داده است.

در واقع سازمان بهداشت با افزایش شیوع بیماری های عفونی در مطب ها ی دندانپزشکی قانونی را تصویب کرد که هر مطب باید یک دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی  کلاس Bرا داشته باشد و اگر مطبی در این زمینه تخلف کند اجازه ادامه فعالیت نخواهد داشت از ان سال به بعد در واقع اتوکلاو جزو جدایی ناپذیر مطب های دندانپزشکی شد و دندانپزشکان در اولین اقدام برای تجهیز مطب خود دست به خرید اتوکلاو می زنند و سعی دارند تا محصولی خوب و با کیفیت را خریداری نمایند تا در مدت زمان استفاده از ان مشکل خاصی به وجود نیاورد.

در واقع با توجه به نوع کارایی این دستگاه مدل های مختلفی در بازار وجود دارد و خریدار با توجه به نوع کاربری که می خواههد هریک از مدل ها را خریداری می کند. برای استفاده اتوکلاو در دندانپزشکی مدل کلاس B لازم است که تجهیزات فلزی را به طور کامل استریل می کند و نمی توان در ان اجناس پارچه ای و یا پلاستیکی را برای استریل قرار داد. در کلاس های دیگر این دستگاه جنس های پارچه ای هم اتوکلاو می شوند بدون اینکه اسیبی به انها وارد نشود. در واقع در صنعت مدلهای مختلف این دستگاه طراحی و ساخته شده تا برای استریل هرگونه از ابزارها مورد استفاده قرار بگیرند.

اتوکلاو دندانپزشکی  وسایر اتوکلاوها در مدل های دیگر در واقه همه یک کار را انجام میدهند و وظیفه همه انها استریل کردن است فقط با قدرت متفاوت تر با توجه به بافت محصولی که در ان قرار می گیرد. برای شناخت برندهای مختلف این محصول در زمینه دندانپزشکی می توان به سایت های تخصصی در فروش تجهیزات دندانپزشکی مراجعه نمایید و از طریق این سایت ها با برندها و محصولات مهم در این زمینه اشنا خواهید شد و از قیمت ها اطلاع پیدا می کنید.

 

  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی
  • ۰
  • ۰

 

اتوکلاو دندانپزشکی و وضعیت واردات این محصول باتوجه به افزایش قیمت دلار

در زمان خرید اتوکلاو دندانپزشکی  اغلب دندانپزشکان حساسیت بسیار زیادی به خرج می دهند و غالبا سعی دارند محصولی با بهترین کیفیت و بالاترین کارایی را خریداری نمایند. دلیل ان این است که این دستگاه مهمترین ابزار کار انها به شمار می اید و بهداشت و سلامت بیمارو خود دندانپزشک در گرو عملکرد این دستگاه می باشد. رعایت استانداردهای لازم در طراحی و تولید این دستگاه به قدری حائز اهمیت است که به همین راحتی برندهای تولید کننده نمی توانند مجوز ورود به بازار را دریافت کند.

در دنیا برخی از تولید کنندگان این محصول را تولید کرده اند ولی هیچ وقت این شرکت ها مجوز ورود به بازار را پیدا نکرده اند و دلیل اصلی ان هم عدم رعایت استاندرادهای لازم بوده است. اگر دستگاه کمترین نقص در عملکرد را داشته باشد و به درستی کار نکند به قدری خطر افرین است که ممکن است جان افراد را به خطر بیندازد. از این رو در دنیا شرکت های تولید کننده ملزم به دریافت مجوزهای لازم از سازمان مربوطه هستند تا بتوانند دستگاه خود را در بازار به فروش برسانند.

اتوکلاو دندانپزشکی  در بازار ایران نیز با برندهای مختلفی عرضه می شود سازمان بهداشت نظارت دقیقی به واردات این دسته از کالاها دارد و مجوز ورود محصولایت را می دهد که استانداردهای جهانی را پاس کرده اند از این رو در بازار تجهیزات دندانپزشکی ما شاهد بهترین محصولات موجود در دنیا هستیم و دندانپزشکان بعد از خرید این محصول با خیال راحت از عملکرد درست انها اطمینان دارند. در واقع به جرات می توان گفت که هیچ اتوکلاو تقلبی و بی کیفیتی در بازار تجهیزات وجود ندارد ودندانپزشک برحسب بودجه و نیاز هر برندی را خریداری نماید کیفیت خوبی را خواهد داشت.

البته با توجه به نوسانات قیمت دلار قیمت این دستگاه بسیار افزایش پیدا کرده است ولی با این حال وارد کنندگان سعی بر حفظ کیفیت محصولات خود دارند و دوست دارند محصولاتی را به بازار وارد نمایند بی هیچ عیب و منقصی بهترین کارایی را ارئه دهد ولی با با این وجود برخی از برندها دیگر وارد نمی شود و ان هم به دلیل قیمت بسیار بالای تمام شده انها می باشد و طبیعتا واردات انها سود چندانی ندارد زیرا با یان قیمت ها منقاضی خریدی برای این محصولات وجود ندارد.

برندهای اروپایی اتوکلاو دندانپزشکی  از قدیم تا به الان طرفدارن زیادی داشته است ما در کشور تولیدات گسترده وحرفه ای از این محصول نداریم و  غالب محصولات موجود وارداتی هستند. عدم توجه به تولید این محصول در کشور باعث وابستگی زیادی شده که مجبور به واردات این محصولا با قیمت های بالا هستیم و با هر تغییر در قیمت دلار شرکت ها ناچار به افزایش قیمت این محصول هستند تا بتوانند مجدد واردات انجام دهند. تا کی این چرخه ادامه خواهد داشت و مصرف کننده قادر به خرید و وارد کننده قادر به وارد کردن هست مساله ای است مهم که باید مورد توجه قرار گیرد.

چرخه اقتصاد با این روندی که در پیش دارد به بسیاری از کسب و کارها اسیب وارد کرده و در صنف تجهیزات نیز شاهد نارضایتی بسیار از سمت خریدار و فروشنده هستیم. برخی از دندانپزشکان این نارحتی از افزایش قیمت ها را به فروشندگان ابراز می کنند و باید این مساله را هم در نظر داشت که با فزایش قیمت دلار فروشنده چاره ای جز افزایش قیمت ندارد و گرنه قارد به ادامه فعالیت نخواهد بود به ورشکستگی میرسد.امید است تا در شرایط به وجود امده بهبودی حاصل شود و مشکلات هرچه زودتر برطرف شود.

تجهیزاتی مانند اتوکلاو دندانپزشکی  و بسیاری دیگر از تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی اهمیت بالایی دارند و نبود یا کمبود انها مشکلات جبران ناپذیری را به بار خواهد اورد .تا به امروز توجه چندانی به این موضوع نشده و ما در این بازار دائما شاهد افزایش قیمت ها هستیم ولی این مساله را باید در نظر گرفت که این روند تا کی ادامه پیدا خواهد کرد . این افزایش قیمت ها به معنی کاهش در توان خرید است تا جایی که اقشار پردرامد نیز قادر به تهیه کالاهای مورد نظر خود نخواهند بود و این عدم توانایی در خرید تجهیزات دندانپزشکی مستقیما بر روی سلامت جامعه تاثیر می گذاردو این بخش مهم را دچار اسیب می کند.

  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی