بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

فاکتورهای مهم در خرید و نگهداری اتوکلاو دندانپزشکی

غالب تجهیزات دندانپزشکی که در بازار وجود دارند واداتی هستند و از بهترین برندهای روز دنیا می باشند. اتوکلاو دندانپزشکی  نیز به همین صورت است و برندهای خوبی از این محصول هم اکنون در بازار وجود دارند. تولید داخلی از این محصل مهم و پرکاربرد بسیار کم است و چند شرکت محدود هستند که کار تولیدات این محصول را انجام می دهند. پیچیدگی هایی که تولیدات در ایران دارد اغلب افراد را به سمت واردات می کشاند و اغلب ما ایرانی ها در بسیاری  از صنایع مصرف کننده شده ایم که این روند در اوضاع تحریم کنونی بسیار به ضرر ما بوده است.

محصولاتی که وارد ایران می شوند توسط شرکت های مطمئن و قدر در بازار به فروش می رسند و دندانپزشکان به راحتی با مراجعه به بازار و یا تماس تلفنی محصولات مورد نیاز خود را خریداری کرده و درب مطبخود تحویل می گیرند. برخی تجهیزات مانند اتوکلاو نیاز به سرویس سالیانه دارند تا از طرف شرکت انجام شود و این اطمینان از طرف شرکت های معتبر به خریدار داده می شود که هر زمان نیاز به تعمیر وجود داشته تکنسین از طرف شرکت ارسال می شود.

پس اطمینان پیدا کنید که درزمان خرید اتوکلاو دندانپزشکی  کارت گارانتی به شما ارائه می شود. زمانی که محصول شما گارانتی می شود دیگر نگرانی وجود ندارد و می دانید که هر زمان نیاز به متخصص تعمیرات داشته باشیدشرکت انرا در اختیارتان قرار می دهد و مواردی را که شامل گارانتی می شود را بدون دریافت هزینه برایتان انجام می دهد. در واقع اگر خرابی هم باشد شرکت ازقطعات اصلی و با کیفیت مشکل دستگاه را برطرف می نماید. این مسائل اهمیت خرید محصولات معتبر از شرکت هی معتبر را بالا می برد.

در ادامه بعد از خرید اتوکلاو باکیفیت حث نگهداری خوب از دستگاه به میان میاید.زیرا هرچقدر محصول شما با کیفیت باشد ولی از ان به خوبی نگهداری نکنید خرابی ان صد درصداست. نگهداری از این دستگاه کار ساده ای است و تنها نیاز به بررسی گزارش هایی دارد که توسط دستگاه ارائه می شود. زمانی که دستگاه گزارش می کند دندانپزشک و یا دستیارش با مطالعه این گزارش ها اگر مشکلی در روند کار باشد انرا متوجه می شوند و اگر خود بتواند انرا برطرف می نمایند اگرنه که با تکنسین مربوطه تماس می گیرند.

اتوکلاو دندانپزشکی  به دلیل حساسیت بالای کاری که دارد بدین گونه طراحی شده که از عملکرد خود به طور خودکار گزارش تهیه نماید. نبود این گزارش مشکلات جدی را به وجود می اورد و مثلا دستگاه به خوبی کار نمی کرد ودندانپزشک هم متوجه عملکرد نادرست ان نمی شد و استریل تجهیزات به خوبی انجام نمی گرفت و در واقع دندانپزشک از تجهیزاتی استفاده می کرد که به طور کامل استریل نشده اند و امکان ابتلا به عفونت وبیماری را برای مراجعه کننده و یا حتی خد دندانپزشک به وجود می اورد. ولی طراحی بر مبنای ارائه گزارش این خطر را از بین برده است.

در واقع همه برندهای این محصول این کار را انجام میدهند و اتوکلاوی وجود ندارد که گزارش ارائه ندهد. در نهایت با مطالعه این گزارش ها و اطمینان از عملکرد درست این دستگاه بهتراست سالیانه سرویس دستگاه توسط متخصص مربوط انجام شود تا اطمینان به بالاترین حد خود برسد. دندانپزشکانیکه از مدلهای قدیمی این دستگاه استفاده می نمایند بهتر است دستگاه های خود را به روز کنند از امکانات جدید تر این دستگاه استفاده نمایند.

با جستجویی ساده در بازار تجهیزات دندانپزشکی به راحتی می توانید به تنوع بزرگی از اتوکلاو دندانپزشکی  دست پیدا کنید. این تنوع به قدری زیاد است که انتخاب را در زمان خرید برای دندانپزشک سخت می کند. البته بدست اوردن اگاهی نسبت به محصولات قبل از هر اقدامی کار خرید را ساده می کند و ایناگاهی می تواند توسط کارشناسان فروش خبره در این زمینه به دست اید. پس فاکتورهای مهم در زمان خرید را مد نظر قرار دهید سپس اقدام به خرید نمایید تا بعدها دچار پشیمانی نشوید.

  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی
  • ۰
  • ۰

 

نحوه صحیح نگهداری از اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاو دندانپزشکی  از زمانی که وارد بازار تجهیزات دندانپزشکی شد سطح بهداشت و استریل را در این حوزه به طرز قابل قبولی افزایش داد. در گذشته جهیزات توسط مواد ضدعفونی کننده استریل می شدند و این مواد گاها اسیب هایی جدی را به تجهیزات وارد می کرد با ورود اتوکلاو این مشکل به طور کامل برطرف شد و امروزه به راحتی می توان تجهیزات را در داخل اتوکلاو قرار داد انها را استریل نمود .البته همه نوع از تجهیزات را نمی توان در داخل اتوکلاو گذاشت مواد قابل اشتعال امکان قرار گیری در این دستگاه را ندارند.

باید به این نکته نیز توجه نمود که تجهیزات بعد از اتوکلاو کردن اگر نیاز به روغن کاری دارند اینکار بر رویشان انجام شود سپس مورد استفاده قرار بگیرند زیرا حرارت موجود در داخل اتوکلاو موجب خشک شدن قسمت های مختلف دستگاه می شود و اگر قبل از کار روغن کاری نشود اسیب جدی به دستگاه وارد می اید. ولی این دستگاه این امکان را به وجود می اورد که تجهیزات به طور کامل استریل شوند و هیچ گونه میکروب و یا ویروسی از ان زنده بیرون نمی اید.

سازندگان اتوکلاو دندانپزشکی  به قدری پروتکل های بهداشتی را در این دستگاه بالا برده اند که دندانپزشکان با اطمینان صد درصد از تجهیزات بعد از استریل استفاده می نمایند. البته بعد از اتوکلاو کردن تجهیزاتی هم که نیازی به استفاده از انها نیست داخل پک گذاشته می شوند و امکان انتقال میکروب به این پک ها به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت و در زمان نیاز دندانپزشک پک را باز می کند و تجهیزات را مورد استفاده قرار می دهد. در ادامه نکات مهم در رابطه با عملکرد بهتر این دستگاه را مورد بررسی قرار می دهیم.

در واقع هر یک از تجهیزات دندانپزشکی برای اینکه عملکرد مناسبی داشته باشند باید به صورت دوره ای سرویس شوند . برخی نیاز به سرویس در بازه های زمانی کم دارند و برخی دیگربرعکس.اتوکلاو جزو دسته محصولاتی است که باید در بازه های زمانی کوتاه هر روزه و هرماه و هرسال سرویس شود.در واقع هر روز نیاز به سرویس ندارند ولی دندانپزشک و یا دستیارش باید روزانه  گزارشی را که توسط دستگاه ارائه می شود را مطالعه کنند و در صورت نیاز به سرویس این کار را انجام دهند در نهایت بهتر است به طور سالیانه دستگاه توسط یک تکنسین خبره چک شود.

بهترین برندهای اتوکلاو دندانپزشکی   هم اکنون در بازار تجهیزات دندانپزشکی وجود دارند و شما می توانید با یک بررسی کلی در این بازار شناخت کاملی نسبت به این محصولات به دست اورید. در خرید این دستگاه باید دقت کافی را داشته باشید .از اصل بودن کالا اطلاع پیدا کنید و مطمئن شوید که محصول خریداری شده خدمات پس از فروش و گارانتی دارد. کسب این اطلاعات شاید در وحله اول خیلی مهم نباشد ولی بعد از گذشت زمان که نیاز به سرویس و خدمات پیدا می کنید اهمیت پیدا می کند.

برخی از دندانپزشکان در زمان خرید رو به تجهیزات دست دوم میاورند مخصوصا در این شرایط که قیمت محصولات به شدت افزایش پیدا کرده و برخی از برندهای خوب دیگر در بازار نیستند. این دسته از دندانپزشکان نیز باید اطمینان از خرید داشته باشند و دستگاهی را که قصد خرید انرا دارند توسط یک تکنسین متخصص چک کنندتا مشکل جدی در اثر سالهای استفاده شده پیدا نکرده باشد و بعد هزینه های بیشتری بر روی دستش نگذارد.

اتوکلاو دندانپزشکی  جزو یکی از تجهیزات مهم در زمینه دندانپزشکی است که زمینه کار با تجهیزات دیگر است.در واقع اگر تجهیزات استریل نشوند مجدد قابل استفاده نخواهند بود و مواد استریل کننده هم قابلیت ضدعفونی صد درصد را ندارد. از اینرو از یک سالی به بعد وزارت بهداشت استفاده از انرا در مطب های دندانپزشکی الزامی اعلام نمود و اگر فردی از این دستور تخطی می کرد با برخورد جدی و پلمپ مطب روبه رو می شد. در حال حاضر هیچ مطب دندانپزشکی وجود نداردکه مجهز به این دستگاه نباشد .

  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی