بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اتوکلاو دندانپزشکی  چرا به جزو لاینفک یک مطب تبدیل شده است؟

رعایت نکات بهداشتی از جمله مهمترین مساله ای است که در زمینه پزشکی و دندانپزشکی باید به ان توجه شود. از اینرو تجهیزاتی کاربردی و مهم برای این امر طراحی و تولید شده است.  اتوکلاو دندانپزشکی  یکی از این ابزارهایی است که مورد توجه در این حیطه قرار گرفته است.شایان ذکر است که با تولید این دستگاه و عرضه ان به بازار تحولی در صنعت پزشکی و دندانپزشکی رخ داد و بهداشت در این زمینه را به حداکثر میزان خود رساند.

امروزه وجود این دستگاه در مطب هر دندانپزشکی لازم وضروری است و نبود ان مشکلاتی را به وجود می اورد که از مهمترین انها پلپ شدن درب مطب توسط وزارت بهداشت است.زیرا مطبی که این دستگاه را نداشته باشد یعنی استانداردهای بهداشتی را دارا نمی باشد و مجوز کار را ندارد فلذا تا زمانی که این دستگاه را خریداری نکند نمی تواند به کار خود ادامه دهد.این که این دستگاه چیست وچگونه عمل می کند که موجب از بین رفتن تمامی میکروب های موجود بر روی تجهیزات می شود مساله ای است که در ادامه به بررسی ان می پردازیم.

 اتوکلاو دندانپزشکی   وسیله است مکعبی شکل که در داخل این اتاقک مکعبی شکل مخزنی به شکل استوانه وجود دارد و در این مخزن با تولید فشار و بخار تجهیزات مورد استریل قرار می گیرند. و بعد از هر بار استفاده لازم است که تجهیزات قابل استریل در این دستگاه قرار بگیرند تا تمامیه میکروب ها از روی انها زودوده شود و احتمال انتقال میکروب از فردی به فردی دیگربه صفر برسد.

امروزه در بازار تجهیزات دندانپزشکی شاهد وجود برندهای مختلفی از این دستگاه هستیم .این تعدد برند خوب است و قدرت انتخاب فرد را بالا می برد ولی در مواقعی که شناخت وجود نداشته باشد باعث سردرگمی فرد می شود و نمی تواند تشخیص دهد که کدام یک از این دستگاه ها برایش کاربردی  و خوب است و کدام یک به کارش نمی اید و از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست..البته برای حل این مشکل نیز را حل هایی تعبیه شده است که در ادامه به بررسی این راه حل ها می پردازیم.

اولین راه برای شناخت بهتر انواع  اتوکلاو دندانپزشکی   و یا هر تجهیزات دیگری که در بازار موجود است این است که شما عزیزان به سایت های تخصصی در این زمینه مراجعه کرده و از طریق این سایت ها اطلاعات لازم و کافی را راجع به اینمحصولات و برندها بدست اوردید و برحسب نیاز و بودجه مورد نظرتان دست به خرید بزنید و  مطمئن باشید این اطلاعات کاملا دقیق است و توضیحاتی که راجع به عملکرد هر دستگاه داده شده کاملا درت و کاربردی می باشد.

مورد دیگر استفاده از مشورت مشاوران تخصصی این وب سایت های تخصصی است زیرا انها چندین سال است که در این زمینه کار می کنند و باز خورد هر دندانپزشک را از هر برند محصول می دانند و به طور تجربی می توانند به شما عزیزان کمک کند تا بدانید چه دستگاهی چه عیوبی دارد و کدام یک کاربردی تر و مفید تر است. این مساله نه تنها برای اتوکلاو بلکه برای سایر تجهیزات دندانپزشکی نیز وجود دارد  و کسب اگاهی راجع به کیفیت و قیمت دستگاه کار چندان مشکلی نیست و دگر نیاز به اتلاف وقت طولانی در بازار ندارد و تنها با نشستن در خانه و یا مطب و چک کدن در سایت تمامی این اطلاعات ظرف مدت کوتاهی به دست می اید.

همانطور که همه می دانیم تجهیزاتی مهم مانند  اتوکلاو دندانپزشکی   که جزو لاینفک یک مطب دندانپزشکی است  و وجود ان لازم و ضروری می باشد باید به تولید ان در داخل نیز اهمیت بسیاری داده شود.تحریم ها نباید به هیچ وجه بر روی تولید این دستگاه تاثیر بگذارد و باعث شود تا دچار کمبود در عرضه یا افت کیفیت در تولید باشیم زیرا بخش مهمی از بهداشت جامعه توسط همین مسائل به خطر می افتد و تلفاتی جبران ناپذیر را در پی خواهد داشت.ارزوی ما ریدن به خود کفایی داخلی در هر زمینه ای است.

 

 

 

  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی
  • ۰
  • ۰

بررسی مزیت های اتوکلاو دندانپزشکی

  اتوکلاو دندانپزشکی  دستگاهی است که برای ضد عفونی کردن لوازم و تجهیزات دندانپزشکی استفاده میشود که پایه و اساس کار آن براساس فشاربخار میباشد که مطابق با  استانداردهای  بین المللی معمولا استریل کردن را در دمای  121 تا 134درجه سلسیوس و در مدت زمان 20الی30 دقیقه انجام میدهد.

مزایای استفاده از اتوکلاودندانپزشکی(حرارت مرطوب):

زمان مناسب در مقایسه با بقیه روشها

قابلیت نفوذ بالاو سریع

قابلیت استریل کردن مایعات وجامدات  در این روش نیز وجود دارد

نکاتی که به هنگام خرید  اتوکلاو دندانپزشکی  باید به آنها دقت کرد:

1.حجم اتوکلاو است که با توجه اندازه و حجم و تعداد ابزاری که قرار است در دستگاه استریل شود تعیین میشود.

2.قیمت اتوکلاومیباشد که هم کارآیی بالاو دوام بالاداشته باشد وهم متناسب با کارآیی از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد.

همچنین میتوان گفت یک  اتوکلاو دندانپزشکی    با کارایی بالا،  باتوجه به آپشن هایی که دارد میتواند باعث افزایش در سرعت عمل، کاهش مصرف برق و دیگر هزینه ها شود و هم به سلامت محیط زیست آسیب نرساند که همه ی این موارد از ویژگی های یک اتوکلاو خوب محسوب میشود و آن را از لحاظ اقتصادی مقرون به صرف خواهد کرد.

3.شاید بتوان گفت یکی از مهمترین نکات خرید اتوکلاو دندانپزشکی توجه به برند آن نیز میباشد چرا که با توجه به  تنوع برندهای موجود در بازار،برندی میتواند مورد اعتماد باشد که هم علاوه بر استاندارهای جهانی آمریکا و اروپا و استانداردهای داخلی،تجربه کافی درتولید این نوع از اتوکلاو ها را نیز داشته باشد وبتواند محصولی را عرضه کند که امنیت سلامتی بیماران را به طور کامل حفظ کند و بتواند به عنوان مهمترین تجهیزات دندانپزشکی که در مطب یک دندانپزشک وجود دارد بهترین کارآیی و راندمان را ارائه دهد.

 

 

نتیجه گیری:

موارد ذکر شده از نکاتی است که در درجه اول برای خرید تجهیزات دندانپزشکی، مورد توجه یک دندانپزشک حاذق میباشد تا هم علاوه بر خرید محصولی استاندارد و کارآمد بتواند به بهترین شکل به بیماران خود خدمات درمانی و رضایت بخش ارائه دهد و این اطمینان نیز حاصل شود که  اتوکلاو دندانپزشکی  خریداری شده به بهترین نحو پاسخگوی همه نیازهای کیفی در زمینه استرلیزاسیون میباشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی