بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

اتوکلاو دندانپزشکی  ضرورت استفاده از ان در مطب های دندانپزشکی

در بخش های درمانی مهمترین مساله استریل بودن تجهیزات و محیط است. این کار به قدری مهم است که عده ای مختص به این کار در مراکز درمانی حضور دارند تا دائما تجهیزات و محیط را استریل نمایند. در حیطه دندانپزشکی نیز به همین صورت است اتوکلاو دندانپزشکی  کار استریل را انجام میدهد. این دستگاه تنها در دندانپزشکی ها مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه در سایر بخش های درمانی نیز مورد استفاده است.

در بیمارستانها لباس هایی که در اتاق جراحی استفاده می شوند توسط اتوکلاو استریل می شوند و هیچ گونه میکروب و ویروسی بر روی انها باقی نخواهد ماند. وجود این چنین دستگاهی در مراکز درمانی میزان بهداشت را تا حد زیادی بالا برده است و مشکلات ناشی از انتقال ویوروس و میکروب در این مراکز تا حد زیادی از بین رفته است. دندانپزشکان نیز بعد از هر بار استفاده از تجهیزات انهایی که یکبار مصرف هستند را دور می اندازند و تجهیزات قابل استریل را در داخل دستگاه قرار می دهند تا برای استقاده مجدد کاملا استریل شوند و دندانپزشک با اطمینان خاطر بتواند برای بیمار دیگری از این تجهیزات استفاده نماید.

در گذشته که چنین دستگاه های جهت استریل در بازار وجود نداشت در مراکز درمانی و بیمارستانها و مطب های دندانپزشکی از مواد ضدعفونی کننده برای استریل استفاده میشود . استفاده از این مواد برای استریل محیط و حتی لباس های مشکلی ایجاد نمی کرد ولی برای استریل تجهیزات بسیار اسیب زننده بود. یعنی یک دندانپزشک به جای اینکه تجهیزات را در اتوکلاو دندانپزشکی  قرار دهد مجبور به قرار دادن انها در مواد ضدعفونی کننده بود که این خود به دستگاه اسیب میزد و بعضا باعث خرابی ان می شد. ولی اتوکلاو بدون هیچ گونه اسیبی با بالاترین درجه اطمینان کار استریل را انجام میدهد.

دندانپزشک بعد از اینکه ابزار خود را از اتوکلاو خارج می کند این اطمینان را دارد که هیچ گونه میکروب و یا ویروسی بر روی ان باقی نمانده است و این اطمینان تنها توسط اتوکلاو است که به دندانپزشک داده میشود. در مطب های دندانپزشکی استفاده از این دستگاه به صورت اجباری می باشد و هر مطبی باید یک اتوکلاو داشته باشد و وزارت بهداشت بر این مساله نظارت جدی و دقیقی دارد و اگر مطبی از این امر تخطی کند با ان برخورد جدی خواهد شد.

در مطالب ذکر شده در این مقاله به اهمیت وجود استریل و تجهیزات استریل پی بردیم. اتوکلاو دندانپزشکی  با امدن به دنیای تجهیزات دندانپزشکی تحول و پیشرفت بزرگی را در این زمینه به وجود اورد و بسیاری از مشکلاتی را که در گذشته پزشکان و دندانپزشکان با انها روبرو بودند را از بین برد. حال باید منتظر بود تا ببنیم تا صنعتگران متخصص در زمینه تجهیزات پزشکی و ندانپزشکی چه ابزار پیشرفته تر از اتوکلاو را در مدل های جدیدتر طراحی می کنند . ولی این مساله واضح است که دستگاه های جدید تر با تکنولوژی های جدید کار را برای کاربران بسیار ساده تر خواهند کرد و دقت عمل انها به بالاترین حد ممکن می رود و ضعف های تجهیزات قبلی در مدل های جدید به طور کامل از بین می رود.

دندانپزشکان در ابتدای شروع کار خود برای تجهیز کردن مطب به دنبال تجهیزات مهم می روند . این تجهیزات اتوکلاو ویونیت هستند که نیاز به تحقیق و بررسی بیشتری در زمان خرید دارند. بنابراین دندانپزشکان قبل از خرید از همکاران خود مشاوره می گسرند و یا افراد متخصص در فروش تجهیزات دندانپزشکی. ساده ترین راه شناخت سایت های فروشگاه های عرضه کننده هستند. این سایت ها تمامی مشخصات محصول را به همراه قیمت در اختیار مشتری قرار می دهند و خود دندانپزشک برحسب صلاحدیدی که دارد تصمیم به خرید می کند.

اتوکلاو دندانپزشکی  که خریداری می شود باید دارای گارانتی وخدمات پس از فروش باشد تا در زمان نیاز به راحتی از ان استفاده کنند. اغلب برندهای موجود در بازار این گارانیتی را دارند مگر اینکه جنسی قاچاق وتقلبی باشند و گرنه شرکت های معتبر محصولات خود را گارنتی می کنندو هر زمان که نیاز باشد خدمات ارائه می دهند.

 

  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی
  • ۰
  • ۰

 

برندهای ایتالیای برترین محصولات اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاو دستگاهی استکه در مراکز درمانی و ازمایشگاه ها به جهت استریل ابزار و وسایل مورد استفاده قرار می گیرد در مطب های دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی  به جهت اتریل تجهیزات استفاده شده مورد استفاده قرار می گیرد. این روش یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه ها برای استریل کردن است. با وجود این دستگاه دیگر ابزاری با استریل کردن دچار خرابی نمی شود در گذشته برای استریل این تجهیزات از مواد ضدعفونی کننده استفاده می کردند که این مواد خود به دستگاه اسیب می رساندند و به طور صد درصد هم استریل را انجام نمی دادند.

ولی با وجود اتوکلاو این مشکل به طور قطع از بین رفت و جالب توجه این است که مدلهای مختلف این دتگاه قادر به استریل مواد در فازهای مختلف است مثلا با مدلهای متنوع ان می توان مواد پارچه ای و مایع و جامد را استریل نمود و باید توجه نمایید که با دستگاهی که موادمایع را استریل می کند نمی تواند پارچه یا ابزاری از جنس جامد را استریل نمود زیرا هریک از انها تحت فشار ودمای مشخص خود استریل می شوند.

از بهترین و برترین اتوکلاو دندانپزشکی  می تواند به برندهای ایتالیایی موجود در بازار اشاره نمود. برندهای ایتالیایی از گذشته تا به حال جزو بهترینمحصولات در بین مصرف کنندگاه بوده انداز ویژگی های این دستگاه می توان به دارا بودن پمپ وکیوم پرقدرت2- امکاندادن برنامه توسط کاربر 3- سیستم تست کیفیت اب 4- دارای فیلتر انتی باکتریال است 5-چمبر یکپارچه  و بسیاری دیگر از ویژگی های پرکاربرد اشاره نمود. این ویژگی ها همه در کنار هم دستگاهی کارامد و پرقدرت را میسازند و باید خاطر نشان کرد که کیفیت برندهای اروپایی به قدری بالاست که باسایر برندها قابل مقایسه نخواهد بود.

در شرایط کنونی مساله ای که در خرید برندهای اروپایی وجود دارد قیمت بالای این اتوکلاوها می باشد و دلیل اصلی ان هم قیمت بالای دلار است. شرکتهای عرضه کننده تا جایی که توانسته اند شرایط فروش اقساطی را برای این محصولات فراهم نموده اند تا خریداران راحت تر بتوانند این محصولات با کیفیت را خریدرای کنند. اغلب شرکتها نصف مبلغ را به صورت نقد و بقیه را با شرایط اقساطی دریافت می کنند که این باعث شده تا شرایط خرید کمی راحت تر شود.

در واقع دندانپزشکی که به سمت خرید اتوکلاو دندانپزشکی  ایتالیایی میرود کیفیت و کارایی برایش در اولویت اول قرار دارد و دوست دارد که دستگاهی را خریداری نماید که با بهترین کیفیت کار استریل تجهیزات را انجام دهد.عمر این دستگاه به قدری زیاد خواهد بود که تا سالیان سال به خوبی روز اول کار میکند البته دندانچزشک باید به صورت دوره ای سرویس های دستگاه را انجام دهد و به درستی از دستگاه استفاده و نگهداری نماید.

برای خرید اتوکلاو دو روش اساسی وجود دارد یکی این که شما می توانید از یان روش های اقدام نمایید و خرید خود را انجام دهید: اول اینکه میتوانید خود به صورت مستقیم اقدام به وارد کردن دستگاه مورد نظر خود نمایید و مستقیم با سفر به ایتایلیا خرید خودرا انجام داده ودستگاه را با خود به ایران بیاورید .روش دوم خرید به صورت حضوری یا غیر حضوری از نمایندگی های معتبر این برند در ایران است .هریک از روش ها مزیت های خود را دارد ولی از نظر منطقی خرید از نمایندگی های معتبر در داخل راحت ترین و مطمئن ترین روش خرید.

زمانی که شما اتوکلاو دندانپزشکی  خود را از نمایندگی در داخل کشور تهیه می نمایید مطمئن هستید که هر زمان که نیاز به خدمات و سرویس دارید می توانید از خدمات پس از فروش ان استفاده نمایید و تنها با یک تماس ساده در کمترین زمان خدمات را دریافت نمایید. با یک سرچ ساده کلمه اتوکلاو در گوگل می توانید به نمایندگی های معتبر فروش دست پیدا کنید و حتی بدون حضور خرید خود را به صورت تلفنی انجام دهید. این روش حداقل زمان را از شما خواهد گرفت.

  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی
  • ۰
  • ۰

 

اهمیت اتوکلاو دندانپزشکی وسایر اتوکلاوهای مورد استقفاده در صنعت چیست؟

اتوکلاودستگاهی است که هم در صنعت و هم پزشکی از ان استفاده می شود. کاربرد این دستگاه به قدری پر اهمیت است که به جرات می توان گفت که نبود ان مشکلات زیادی را به وجود می اورد. اتوکلاو دندانپزشکی  محصولی است که کاربرد مهم و اساسی در رابطه با استریل تجهیزات دارد. در واقع استریل تجهیزات دندانپزشکی باعث بالا بردن بهداشت در کار دندانپزشکان شده است و انتقال بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

اساس کار اتوکلاو بسیار ساده است. این دستگاه با فشار و دمای بالا کار استریل را انجام میدهد البته اتوکلاوهای دندانپزشکی به دلیل حساسیت بالای کاری که دارند سطح بهداشت بسیار بالاتری هم دارند. در واقع دندانپزشک به طور قطع مطمئن است که هر وسیله ای را برای استریل در داخل این دستگاه قرار دهد به طور کامل استریل شده و هیچ گونه میکروب ویا ویروسی بر روی ان باقینمی ماند. درسایر زمینه های صنعتی اتوکلاو های قابل استفاده حتی پارچه را هم استریل می کنند

به طور مثال کارخانه های تولید ماسک در این شرایط کرونایی بعد ا زاتمام تولید همه ماسک ها را در داخل اتوکلاو قرار می دهند و با بهداشت صد درصد انها را بسته بندی می کنند. اتوکلاو دندانپزشکی  فقط مخصوص به تجهیزات فلزی می باشد وپارچه و پلاستیک را در داخل ان نمی توان قرار داد و برای ستریل پارچه و سایر مواد دیگر از مدل های دیگر اتوکلاو باید استفاده نمود. از مهمترین مسائل در رابطه با این دستگاه عملکرد صحیح ان است. دستگاه باید با دقت وبه بهترین شکل مممکن کار خود را انجام دهد.

از این رو دندانپزشک باید به طور منظم به ان رسیدگی کند وتنها استفاده کننده نباشد. به صورت دوره ای ان را نزد یک متخصص خبره سرویس کند تا اگر مشکلی وجود داشته باشد انرا به سرعت برطرف نمایداگر . گزارش های صادر شده از دستگاه را به صورت روزانه مطالعه نماید . همه اینها نکاتی است که توجه به انها لازم و ضروری است و نبایدانها را پشت گوش انداخت. اگر به انها توجه نشود ممکن است به خود بیایید و ببینید که دستگته دچار خرابی جدی با هزینه ی بالایی شده است و به زمان بیشتری برای تعمییر یاز دارد و این کار در روند کاریه یک دندانپزشک اختلال ایجاد می کند.

اتوکلاو دندانپزشکی  دارای چند برند داخلی است که در این سالها توانسته اند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب نمایندو از نظر کیفیت و کارایی بهبود زیادی پیدا کرده اند. البته هنوز راه است تا به رقبای خارجی خود برسند ولی این از حد از پیشرفت نیز جای امیدواری دارد و متوجه خواهیم بود که در زمینه تولید به هرانچه که نیازمندیم خواهیم رسید فقطنیاز داریم تا به توانایی های شخصی خود اعتماد داشته باشیم و انها را دست کم نگیریم.

چرخه تولیدات داخلی ما با به قدری رونق پیدا کند که علاوه بر تامین نیازهای داخلی قادر به صادرات باشیم و نیازهای دیگر کشورها را هم تامین کنیم. با رویکردهایی که ما در این سالها داشتیم نتوانستیم اینهدف مهم را محقق سازیم و فقط راه وابستگی به دیگر کشورها را رفتیم و امروزه شاهد ان هستیم که با شدت گرفتن تحریم ها اوضاع چقدر بد شده و در بسیاری از موارد لنگ وارد شدن مواد اولیه و محصولات هستیم. در صورتی که اگر تولیدات در داخل انجام می شد هیچ وقت به این سرونوشت دچار نمی شدیم.

تولید اتوکلاو دندانپزشکی  و بسیاری دیگر از تجهیزات مهم پزشکی و دندانپزشکی کمک کننده هستند تا ما در تامین این محصولات دچار مشکل نشویم . دانش ساخت این تجهیزات به طور قطع در داخل کشور وجود دارد فقط از این دانش به نحو احسن استفاده نمی شود و ما شاهد مهاجرت بسیاری از دانشجویان و متخصصان توانمندمان در اینسالها بوده ایم.که این خود تیشه به ریشه صنعت کشور زدن است.

این جوانان خبره و متخصصان زمانی که بستر بروز توانایی های خود را در ایران نمی بینند قصد مهاجرت می کنند و بعد از مهاجرت با فراهم بودن امکانات توانایی و استعدادهای درخشانی را از خود بروز می دهند و دستاوردهای شگفتی را به وجود می اورند. ما باید بستری در کشورمان فراهم کنیم که این توانمندی ها در داخل کشور مورد استفاده قرار گیرد و روزبه روز شاهد رونق اقتصادیدر کشورمان باشیم .

 

  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی