بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

  • ۰
  • ۰

 

اتوکلاو دندانپزشکی واصول استفاده و نگهداری از آن

در این مقاله قصد داریم در رابطه با اصول استفاده از  اتوکلاو دندانپزشکی   صحبت کنیم.زمانی که تجهسزات مورد نظر در داخل دستگاه قرار داده می شوند و درب دستگاه بسته می شود مراحل کار استریلیزاسیون شروع می شود. دما شروع به بالا رفتن می کند و این افزایش دما باعث انتقال گرما در داخل محفظه می شود این دما تا میزان مشخصی بالا می رود و بعد با این فشار و دما ی بالا مراحل استریل کردن شروع می شود.

تا جایی که تجهیزات به طور کامل استریل نشده باشند دما در همین میزان باقی می ماند و بعد از اتمام کار دما شروع به کاهش می کند و تا زمانی که این دما به کمترین میزان ممکن نرسیده باشد شما نمی توانید درب دستگاه را باز کنید زیرا اتوکلاو داری قفل اتوماتیک است و در زمان مشخص درب ان باز می شود. در این میان تمامی مراحل توسط چاپگر مستند شده و در اختیار دندانپزشک قرار می کیرد تا ازنحوه صحیح استریل کردن اطلاع پیدا کند.

مدل های جدید  اتوکلاو دندانپزشکی  مجهز به  Water Clean هستند که از اینرو نیاز به استفاده از اب مقطر در انها از بین می رود. اتوکلاو در بیمارستان ها نیز نقش بسیارکاربردی وموثری دارد به گونه ای که حتی لباس های پزشکی را نیز با مدل دیگری از این دستگاه استریل می کنند. نوع اتوکلاوی که برای استریل تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد با مدلی که با ان الیاف را استریل می کنند کاملا متفاوت است که توضیح در رابطه با نحوه کار ان در این مقاله نمی گنجد.

درزمان استفاده از اتوکلاو باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان تجهیزاتی که در داخل این دستگاه برای استریل کردن قرار می دهید زیاد از حد نباشد و به دیواره های ان برخورد نداشته باشد تا بخار بتواند به راحتی از داخل انها عبور کند و عمل استریل را با بالاترین کیفیت خود انجام دهد. در این میان دو مدل اتوکلاو از نظر ظاهری وجود دارد یکی که شبیه به دیگ زودپز می باشد و دیگر شبیه به دستگاه مایکروفر است.

 اتوکلاو دندانپزشکی   از نظر ظاهری شبیه به ماکروفر های خانگی است و سایزی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد 18دو 24 لیتری ان است. این اتوکاو در دسته کلاس B قرار می گیرد که قادر به استریل کردن تجهیزات جامد با پوشش و بدون پوشش هستند و دندانپزشکان با قرار دادن تجهیزت قابل اتوکلاو در ان اطمینان صد در صد دارد که زمانی که وسیله را از دستگاه خارج می کند به طور کامل ضدعفونی شده است و هیچ گونه میکروبی بر روی ان نیست. البته این نکته را هم باید خاطرنشان کد که این دستگاه تجهیزات را به صورت وکیوم تحویل می دهد و دلیل ان خلائ است که در اثر این وکیوم به وجود می اید که اگر احتمالا میکروبی باقی مانده باشد بر اثر خلاء نهایی به طور کامل از بین برود.

در هر مدل از اتوکلاوها چه انهایی که در مطب های دندانپزشکی استفاده می شود و چه انهایی که در صنعت هستند باید به صورت دوره ای انها را چک کرد تا از عملکرد صحیح انها اطلاع کسب نمود. به طور مثال در مطب های دندانپزشکی دستگاه باید دائما توسط دندانپزشک و دستیارش به صورت روزانه و هفتگی چک شود و در نهایت به صورت سالیانه توسط تکنسین متخصص.

بنابر این باید به این نکته در زمان خرید  اتوکلاو دندانپزشکی   توجه داشته باشید که شرکت فروشنده کالای خود را گارنتی کرده و تا ده سال هم خدمات پس از فروش به شما ارائه می دهد. همه اینها باعث می شود تا در زمان بروز مشکل در دستگاه شما معضل پیدا کردن تکنسین خبره را نداشته باشید و میدانید که شرکت همه جوره دستگا هشما را ساپورت می کند و مشکلات احتمالی را در کمترین زمان ممکن بر طرف می نماید.

 

  • ۹۹/۰۱/۰۷
  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاو دندانپزشکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی