بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

  • ۰
  • ۰

 

اهمیت اتوکلاو دندانپزشکی وسایر اتوکلاوهای مورد استقفاده در صنعت چیست؟

اتوکلاودستگاهی است که هم در صنعت و هم پزشکی از ان استفاده می شود. کاربرد این دستگاه به قدری پر اهمیت است که به جرات می توان گفت که نبود ان مشکلات زیادی را به وجود می اورد. اتوکلاو دندانپزشکی  محصولی است که کاربرد مهم و اساسی در رابطه با استریل تجهیزات دارد. در واقع استریل تجهیزات دندانپزشکی باعث بالا بردن بهداشت در کار دندانپزشکان شده است و انتقال بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

اساس کار اتوکلاو بسیار ساده است. این دستگاه با فشار و دمای بالا کار استریل را انجام میدهد البته اتوکلاوهای دندانپزشکی به دلیل حساسیت بالای کاری که دارند سطح بهداشت بسیار بالاتری هم دارند. در واقع دندانپزشک به طور قطع مطمئن است که هر وسیله ای را برای استریل در داخل این دستگاه قرار دهد به طور کامل استریل شده و هیچ گونه میکروب ویا ویروسی بر روی ان باقینمی ماند. درسایر زمینه های صنعتی اتوکلاو های قابل استفاده حتی پارچه را هم استریل می کنند

به طور مثال کارخانه های تولید ماسک در این شرایط کرونایی بعد ا زاتمام تولید همه ماسک ها را در داخل اتوکلاو قرار می دهند و با بهداشت صد درصد انها را بسته بندی می کنند. اتوکلاو دندانپزشکی  فقط مخصوص به تجهیزات فلزی می باشد وپارچه و پلاستیک را در داخل ان نمی توان قرار داد و برای ستریل پارچه و سایر مواد دیگر از مدل های دیگر اتوکلاو باید استفاده نمود. از مهمترین مسائل در رابطه با این دستگاه عملکرد صحیح ان است. دستگاه باید با دقت وبه بهترین شکل مممکن کار خود را انجام دهد.

از این رو دندانپزشک باید به طور منظم به ان رسیدگی کند وتنها استفاده کننده نباشد. به صورت دوره ای ان را نزد یک متخصص خبره سرویس کند تا اگر مشکلی وجود داشته باشد انرا به سرعت برطرف نمایداگر . گزارش های صادر شده از دستگاه را به صورت روزانه مطالعه نماید . همه اینها نکاتی است که توجه به انها لازم و ضروری است و نبایدانها را پشت گوش انداخت. اگر به انها توجه نشود ممکن است به خود بیایید و ببینید که دستگته دچار خرابی جدی با هزینه ی بالایی شده است و به زمان بیشتری برای تعمییر یاز دارد و این کار در روند کاریه یک دندانپزشک اختلال ایجاد می کند.

اتوکلاو دندانپزشکی  دارای چند برند داخلی است که در این سالها توانسته اند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب نمایندو از نظر کیفیت و کارایی بهبود زیادی پیدا کرده اند. البته هنوز راه است تا به رقبای خارجی خود برسند ولی این از حد از پیشرفت نیز جای امیدواری دارد و متوجه خواهیم بود که در زمینه تولید به هرانچه که نیازمندیم خواهیم رسید فقطنیاز داریم تا به توانایی های شخصی خود اعتماد داشته باشیم و انها را دست کم نگیریم.

چرخه تولیدات داخلی ما با به قدری رونق پیدا کند که علاوه بر تامین نیازهای داخلی قادر به صادرات باشیم و نیازهای دیگر کشورها را هم تامین کنیم. با رویکردهایی که ما در این سالها داشتیم نتوانستیم اینهدف مهم را محقق سازیم و فقط راه وابستگی به دیگر کشورها را رفتیم و امروزه شاهد ان هستیم که با شدت گرفتن تحریم ها اوضاع چقدر بد شده و در بسیاری از موارد لنگ وارد شدن مواد اولیه و محصولات هستیم. در صورتی که اگر تولیدات در داخل انجام می شد هیچ وقت به این سرونوشت دچار نمی شدیم.

تولید اتوکلاو دندانپزشکی  و بسیاری دیگر از تجهیزات مهم پزشکی و دندانپزشکی کمک کننده هستند تا ما در تامین این محصولات دچار مشکل نشویم . دانش ساخت این تجهیزات به طور قطع در داخل کشور وجود دارد فقط از این دانش به نحو احسن استفاده نمی شود و ما شاهد مهاجرت بسیاری از دانشجویان و متخصصان توانمندمان در اینسالها بوده ایم.که این خود تیشه به ریشه صنعت کشور زدن است.

این جوانان خبره و متخصصان زمانی که بستر بروز توانایی های خود را در ایران نمی بینند قصد مهاجرت می کنند و بعد از مهاجرت با فراهم بودن امکانات توانایی و استعدادهای درخشانی را از خود بروز می دهند و دستاوردهای شگفتی را به وجود می اورند. ما باید بستری در کشورمان فراهم کنیم که این توانمندی ها در داخل کشور مورد استفاده قرار گیرد و روزبه روز شاهد رونق اقتصادیدر کشورمان باشیم .

 

  • ۹۹/۰۶/۰۵
  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاو دندانپزشکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی