بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

بررسی واردات اتوکلاو دندانپزشکی در ایران

  • ۰
  • ۰

 

اتوکلاو دندانپزشکی  ضرورت استفاده از ان در مطب های دندانپزشکی

در بخش های درمانی مهمترین مساله استریل بودن تجهیزات و محیط است. این کار به قدری مهم است که عده ای مختص به این کار در مراکز درمانی حضور دارند تا دائما تجهیزات و محیط را استریل نمایند. در حیطه دندانپزشکی نیز به همین صورت است اتوکلاو دندانپزشکی  کار استریل را انجام میدهد. این دستگاه تنها در دندانپزشکی ها مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه در سایر بخش های درمانی نیز مورد استفاده است.

در بیمارستانها لباس هایی که در اتاق جراحی استفاده می شوند توسط اتوکلاو استریل می شوند و هیچ گونه میکروب و ویروسی بر روی انها باقی نخواهد ماند. وجود این چنین دستگاهی در مراکز درمانی میزان بهداشت را تا حد زیادی بالا برده است و مشکلات ناشی از انتقال ویوروس و میکروب در این مراکز تا حد زیادی از بین رفته است. دندانپزشکان نیز بعد از هر بار استفاده از تجهیزات انهایی که یکبار مصرف هستند را دور می اندازند و تجهیزات قابل استریل را در داخل دستگاه قرار می دهند تا برای استقاده مجدد کاملا استریل شوند و دندانپزشک با اطمینان خاطر بتواند برای بیمار دیگری از این تجهیزات استفاده نماید.

در گذشته که چنین دستگاه های جهت استریل در بازار وجود نداشت در مراکز درمانی و بیمارستانها و مطب های دندانپزشکی از مواد ضدعفونی کننده برای استریل استفاده میشود . استفاده از این مواد برای استریل محیط و حتی لباس های مشکلی ایجاد نمی کرد ولی برای استریل تجهیزات بسیار اسیب زننده بود. یعنی یک دندانپزشک به جای اینکه تجهیزات را در اتوکلاو دندانپزشکی  قرار دهد مجبور به قرار دادن انها در مواد ضدعفونی کننده بود که این خود به دستگاه اسیب میزد و بعضا باعث خرابی ان می شد. ولی اتوکلاو بدون هیچ گونه اسیبی با بالاترین درجه اطمینان کار استریل را انجام میدهد.

دندانپزشک بعد از اینکه ابزار خود را از اتوکلاو خارج می کند این اطمینان را دارد که هیچ گونه میکروب و یا ویروسی بر روی ان باقی نمانده است و این اطمینان تنها توسط اتوکلاو است که به دندانپزشک داده میشود. در مطب های دندانپزشکی استفاده از این دستگاه به صورت اجباری می باشد و هر مطبی باید یک اتوکلاو داشته باشد و وزارت بهداشت بر این مساله نظارت جدی و دقیقی دارد و اگر مطبی از این امر تخطی کند با ان برخورد جدی خواهد شد.

در مطالب ذکر شده در این مقاله به اهمیت وجود استریل و تجهیزات استریل پی بردیم. اتوکلاو دندانپزشکی  با امدن به دنیای تجهیزات دندانپزشکی تحول و پیشرفت بزرگی را در این زمینه به وجود اورد و بسیاری از مشکلاتی را که در گذشته پزشکان و دندانپزشکان با انها روبرو بودند را از بین برد. حال باید منتظر بود تا ببنیم تا صنعتگران متخصص در زمینه تجهیزات پزشکی و ندانپزشکی چه ابزار پیشرفته تر از اتوکلاو را در مدل های جدیدتر طراحی می کنند . ولی این مساله واضح است که دستگاه های جدید تر با تکنولوژی های جدید کار را برای کاربران بسیار ساده تر خواهند کرد و دقت عمل انها به بالاترین حد ممکن می رود و ضعف های تجهیزات قبلی در مدل های جدید به طور کامل از بین می رود.

دندانپزشکان در ابتدای شروع کار خود برای تجهیز کردن مطب به دنبال تجهیزات مهم می روند . این تجهیزات اتوکلاو ویونیت هستند که نیاز به تحقیق و بررسی بیشتری در زمان خرید دارند. بنابراین دندانپزشکان قبل از خرید از همکاران خود مشاوره می گسرند و یا افراد متخصص در فروش تجهیزات دندانپزشکی. ساده ترین راه شناخت سایت های فروشگاه های عرضه کننده هستند. این سایت ها تمامی مشخصات محصول را به همراه قیمت در اختیار مشتری قرار می دهند و خود دندانپزشک برحسب صلاحدیدی که دارد تصمیم به خرید می کند.

اتوکلاو دندانپزشکی  که خریداری می شود باید دارای گارانتی وخدمات پس از فروش باشد تا در زمان نیاز به راحتی از ان استفاده کنند. اغلب برندهای موجود در بازار این گارانیتی را دارند مگر اینکه جنسی قاچاق وتقلبی باشند و گرنه شرکت های معتبر محصولات خود را گارنتی می کنندو هر زمان که نیاز باشد خدمات ارائه می دهند.

 

  • ۹۹/۰۶/۳۱
  • اتوکلاو دندانپزشکی اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاو دندانپزشکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی